Bokseklubben A. Olympia

A. Olympia blev stiftet 5. juli 1918 og var i starten en bryder, vægtIøfter- og bokseklub. Senere startede bryderne og vægtløfterne deres egen klub og A. Olympia fortsatte som bokseklub.

Det har altid været Olympias mål at være fremtrædende i det odenseanske sportsliv og i dansk boksning, hvilket det naturligvis også
vil være fremover.

I de seneste år har Olympia høstet stor hæder, idet vi i både 2003 og 2004 blev kåret som den stærkeste klub ved det danske senior-
mesterskabet, hvilket vi naturligvis er meget stolte af. Forhåbentlig vil vores nuværende boksere være i stand til at løfte denne arv; så vi også fremover vil være at finde blandt Danmarks stærkeste klubber.

l 2001 blev Olympia kåret som Årets ldealklub af Dansk Amatør Bokse Union. En udnævnelse vi fik bl.a. pga. den bredde klubben besidder og for det gode kammeratskab der hersker i klubben.

l Olympia har du mulighed: for at dyrke motionsboksning, hvis du ikke er så meget for den rigtige boksning, men stadig gerne vil drage nytte af den meget gode fysiske træning.

Kernen i vores klub er naturligvis vores boksetræning og for at give alle mest udbytte af træningen, har vi valgt at opdele vores træning
i et hold for begyndere og et hold for forsættere – derudover bliver der også trænet ekstra med de af vores boksere, der hører til blandt Danmarks bedste. Kort sagt: der er noget for enhver smag!

Lyder det som noget for dig, skal du være velkommen til at kigge forbi!